Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blastula

Co si budeme povídat, pane Vlčku

Stačí se podívat na schůzi sněmovny a tomu, jak se chovají puberťáci se není co divit.Dospělí,navíc veřejně činní se před očima národa ( i světa) chovají jako  stádo utržené ze řetězu a disciplína je pro ně zcela prázdný pojem. U puberťáků je jurčité pozitivum- šance, že z telecích nápadů vyrostou.U dospělých je  naopak děsivá představa, že s takovým chováním se stanou ostatním příkladem.

0/0
6.2.2009 13:26

elenloth

co je třeba hlavně změnit

je vzdělávání pedagogů. V rámci doplňování tzv. pedagogického minima jsem měla tu čest absolvovat dva odborné předměty, které moje škola nemohla poskytnout, na pedagogické fakultě UK. Takovou hrůzu jsem opravdu nezažila. Učili jsme se z okopírovaných skript někdy z roku 1970, které byly absoutně mimo a s moderním školstvím neměly absolutně nic společného (týká se učitelství chemie a odborných předmětů pro SŠ). Úroveň absolventek učitelství chemie (absolventy jsem nikdy nepotkala) tomu naprosto odpovídá.Tyto slečny by asi nenašly uplatnění na trhu práce a tak jdou učit na ZŠ, kde je rádi přimou a předhodí do jámy lvové = jakékoli třídy. Slečny jsou zděšeny úrovní žáků a nejsou naprosto schopny reagovat a naučit ty aspoň mizivé základy.Je to smutné,ale pokud budou z VŠ vycházet lidé nepřipravení odborně ani lidsky, můžete učitele platit jak chcete,ale novou generaci kvalitních pedagogů si nevychováte.

0/0
5.2.2009 21:37

blastula

Re: co je třeba hlavně změnit

Zásadní chyba, že u odborných předmětů se preferuje absolventky peďáků a ne specialisty z oboru, Leckdy i na základce, o střední nemluvě, žák který se trochu o obor zajímá je znalostmi daleko před učitelem a z vlastní zkušenosti vím, že lidé z oboru občasným  vyprávěním reálných příhod z praxe dokázali zaujmout a vzbudit o předmět  zájem. To děvčata z peďáku neznají ani z doslechu.

0/0
6.2.2009 13:33

elenloth

Re: co je třeba hlavně změnit

To je pravda, ale zase bychom byli u platové stránky učitelského povolání - který odborník, který má i dostatečné lidské kvality, půjde učit.

0/0
7.2.2009 9:42

Edmund Černá Zmije

V komerčním sektoru se tomuto způsobu vyjadřování

říká "marketingový blábol". :-/

Pan politik mluví líbivě a bezobsažně. To je akorát pro lidi, kteří nepoznají, že nádoba duní. Ale dovolím si při té příležitosti dvě poznámky:

1. Učitelé nepotřebují zvedat prestiž, ta se zvedne sama pokud z nich nebude systém školství dělat pitomce. Učitelé potřebují NÁSTROJE, kterými by mohli zvládat problémové žáky. Násilí je zakázáno, správně, ale co je povoleno?  Dejte učitelům jasné pokyny, co dělat v případě neakceptovatelného chování žáků. Jak se ubránit, jak je potrestat.

2. Speciálně pro poslance ČSSD. Teď vykládáte, že pro rozumný návrh zvednete ruku, ale v praxi nezvednete ruku pro nic, co navrhne druhá strana, i kdyby to bylo sebepotřebnější, pokud vám za to něco neslíbí. HANDLUJETE v parlamentu se zákony, tak neříkejte, že budete hlasovat pro něco rozumného. Paroubek vám to zakáže.

0/0
5.2.2009 18:54

CernoZelenySmejd

ano jsem nečekal,

že některý z politiků a má a umí použít rozum! (byt je to spíše výjimka)!

0/0
5.2.2009 18:26

dzuvec

částečně souhlasím

Jste jeden z mála sociálních demokratů, které uznávám a kterých si vážím. V tomto máte částečně pravdu, špatné postavení učitelů je specifikem české stratifikace společnnosti. Nikde jinde ve světě snad nemají horší postavení a váhu. Přesto nesouhlasím s tvrzením, že peníze ze zahraničních misí je dobré poslat na zvýšení platů učitelů. To je s prominutím blbost. Učitelé především potřebují, aby si jich vážili a respektovali jejich žáci. A ti zas potřebují, aby jim doma někdo řekl, že učitel má vždycky pravdu, i když se jim to někdy nemusí líbit. A to se neděje. Zatím má u rodičů spíše zastání pubertální spratek, než vysokoškolsky vzdělaný člověk s oprávněním vzdělávat jiné. :-/

0/0
5.2.2009 16:25

mammamia

a kdyz uz jsme u toho

kde jste byl, kdyz se tento tyden obesil ucitel kvuli zpohlavkovani nejakeho nevychovaneho drzeho fracka? ten si nezaslouzil pomoc? (Y)

0/0
5.2.2009 16:16

mammamia

Re: a kdyz uz jsme u toho

kdyz jste chtel zvysit ucitelskou prestiz, tak jste se za nej mel postavit a nenechat to dojit tak daleko. ale ony jsou lepsi anonymni hlody v pracovnim case nez nejaky skutek, ze?X

0/0
5.2.2009 16:18

bull.terrier.pro.cenzora

Re: a kdyz uz jsme u toho

mimochodem jsem zaznamenal reakci rodičů: "Když mlátil našeho syna, tak byl opilý". Ještě se toho kripla zastávají. Teď by měli nést následky. Ale věšet se neměl, spíš měl na tom postavit kariéru. "Viděli jste, jak jsem toho drzého fracka uzemnil? Máte ve škole s podobnými problém? Klidně k vám půjdu učit."

0/0
5.2.2009 18:06

CernoZelenySmejd

Re: a kdyz uz jsme u toho

R^

0/0
5.2.2009 18:27

blastula

Pane Vlčku, píšete hezky,ale jste idealista

odtržený od reality, jako všichni politici.Nejen ve školství, všude jinde jsme se svým jednáním dostali daleko za úroveň civilizace a nezachráníme to ani supermoderním značkovým oblečení, dokonalým make-upem, nebo luxusním autem.Naše morální a lidské kvality klesly hodně hluboko a bohužel bezohlednost ve všech formách má volné pole.Pokud  se toto nespraví rychle- a na mnohé asi už nic jiného než bejkovec nepomůže-, nespraví se to už nikdy. Nová generace ,odchovaná vlčími moresy, už gentlemanské chování neuvidí ani ve filmech- ono totiž dnes chybí už i tam.

0/0
5.2.2009 16:05

mammamia

uz mi to opravdu vadi

zacina to vypadat, ze jedine povolani, ktere za neco stoji v cr je byt ucitelem...........a co my vsichni ostatni? my si nezaslouzime zvyseni platu? kolik lidi ma povolani, ktera kazdy den hybou osudem kazdeho z nas...........ale nejdulezitejsi jsou ucitele. prestiz si maji zvedat sami. nechapu, proc by to mel za ne delat nekdo jiny. tohle neni komunismus.

0/0
5.2.2009 16:02

kilgore

Re: uz mi to opravdu vadi

Prestiž je to jediné, co se jim zvedat opravdu nemusí. A mimochoddem například takový nastupující doktor si v platu nezadá s nastupujícím učitelem. Není to tedy rozhodně jediné povolání, kterému je potřeba přidat peníze. R^

0/0
5.2.2009 16:06

pidla

Zvýšit platy,

aby šli učit kvalitní lidé, i muži, trestat rodiče, mobily i jiné rušivé prostředky, které rozptylují soustředěnost, zakázat v hodinách a zavřít oči nad přijatelnými fyzickými tresty. Toto vše je potřeba, i když je to třeba i krok zpět. A co je nejdůležitější, nezavírat oči  před řáděním i menšími prohřešky dětí na ulici, na veřejnosti, i když to není moje dítě a i když mohu rozčílit rodiče.

0/0
5.2.2009 16:00

blastula

Svatá pravda, ALE...

někdy když učitele - nebo spíše učitelky poslouchám, nabírám dojem,že si snad svůj osud zaslouží. Co je to vzdechů typu - no to víš, s tím se nedá nic dělat- člověk musí akorát mlčet- já nikde nic říkat nebo psát nebudu, to ať dělá někdo druhej- jo, ten tatínek má v obci moc dobrý postavení , s těma já nic nezmůžu- čím já bych se živila...Až se budou umět spravedlivě naštvat, postavit do pozoru neřáda jeho  i rodiče, protáhnout ho od ředitelny až po sociálku a nedat se, případně najdou  odvahu s kantořinou švihnout, bude klid. Dokud ty pipiny budou držet a budou se bát se kvoknout, jiné to nebude a nepomůže jim ani svěcená voda..

0/0
5.2.2009 15:54

pidla

Re: Svatá pravda, ALE...

Jenže to je o osobní statečnosti, vy byste to dokázal?

0/0
5.2.2009 16:01

blastula

Re: Svatá pravda, ALE...

Ano, dokázala. Když mi začali po deseti letech jít kolegové svou neskutečnou zbabělostí a (Y)lezením  na nervy, ač jsem neměla vcelku  problémy  ani s žáky ani s rodiči ( hlásí se dodnes a že je to hodně let!) ,prostě jsem kantořinu pověsila na hřebík a zkusila si realizovat své hobby. Někdy to šlo líp, někdy hůř, ale nelituju.

0/0
5.2.2009 16:13

pidla

Re: Svatá pravda, ALE...

To jsem ráda, že někdo takový je.R^

0/0
6.2.2009 14:47

jajboze

Re: Svatá pravda, ALE...

Kdybyste nekdy zazil idiota reditele, ktery je vsemocnym panem ve vasem hodnoceni, pracovnim postupu a kolikrat vubec nevi, co je to ucit, tak byste poplasene kvokal taky. Vlivne rodice preferuji prave reditele, protoze skolu sponzoruji. Nevim, proc by meli ucitele odchazet kvuli takovemu rediteli do jineho oboru. Ucit dnesni deti, potrebujete podporu a spolupraci vedeni.Dnes se ale preferuji do funkci lide mladi, nadejni a IN.Nemaji zadne zkusenosti a poucit se od tech starsich nenechaji ani omylem. Ve firmach najednou inzeruji pozadavek lidi kolem 50 a vyse, protoze nikdo neumi setrit, vytvorit krizovy plan ,a take ho prosadit. Skolstvi potrebuje totez, hodne rychle , jinak po sobe zanechame nekolik zvrhlych a nestastnych generaci. A hlavne :Priklady slusneho chovani a feroveho smysleni museji prijit shora, to co dnes deti zazivaji je jeden ciry vypocitavy byznys i v oblastech, kde by mely prevladat jine hodnoty.

0/0
5.2.2009 16:32

kilgore

Nesmysl pane Vlčku!

Pokud tvrdíte, že je potřeba zvednout prestiž učitelů, tak plácáte hlouposti. Prestiž učitelů je dlouhodobě nejvyšší ze všech povolání, před nimi jsou pouze doktoři. To, že je jejich vysoká prestiž v naprostém platovém nepoměru, je zjevné. Ale příště si raději zjistěte pár základních faktů, než začnete plácat nepravdy. Zásadní zvýšení platu učitelů je jistě potřeba, ale žádná vláda s tím nic neudělala. A nesnažte se prosím tvrdit, že místo misí mohli jít peníze na platy učitelů. Takové hloupé a populistické tvrzení bych od Vás nečekal. Rv

0/0
5.2.2009 15:49



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.